11 de març 2016

XI Romeria a Montserrat

Dissabte 5 de març, a les 7 del matí, ens vam concentrar a la plaça de l’ajuntament els més atrevits i joves per arribar fins al poble de Monistrol amb autocar, i des d’allí fer el pelegrinatge a peu fins al monestir de Montserrat.

Vam iniciar la marxa gaudint de les meravelles que ens guarda i ens presenta la natura. Un paisatge espectacular acompanyat d’un gran dia assolellat, per gaudir en tot moment dels voltants i de la companyia de petits, joves i adults.

En arribar, vam anar a la Missa Conventual que se celebrava a les 11 hores a la basílica, on es va presentar la Romeria i l’Ofrena. Seguidament les paraules del Prior de Montserrat, P. Ignasi Fosas, que ens va donar la benvinguda a totes les comunitats, fent-nos arribar el missatge del significat de pelegrinar que és alegria i fraternitat.

A la sortida de la Basílica, vam fer unes fotos de record amb tot el grup de la comunitat de Vilassar de Mar i amb la resta de parròquies de l’Arxiprestat de la Cisa. També vam aprofitar per fer unes petites compres o simplement per gaudir de la bellesa de l’entorn.
Cap a les 14 hores, vam fer el dinar de germanor on hi va haver un grup que va dinar al restaurant i un altre que va dinar a la sala de pícnic. Aquests últims, abans de començar a menjar, vam beneir la taula amb un cant acompanyat de guitarra.

En acabar de dinar, ens vam aplegar en una rotllana i vam cantar cançons de diferents estils juntament amb uns guitarristes de primera, una estona molt agradable on vam riure molt.

A les 16:30 hores, ens vam reunir a la plaça del monument a Ramon Llull, amb la resta de comunitats. Salutacions i menció per part d’un company al grup de persones que havien pujat caminant de la Parròquia de Vilassar de Mar, portats pel Mn. Toni Roman, que és qui apropa la joventut, les famílies i les colles a l’Arxiprestat, “i això sempre és interessant” va remarcar.

L’oració que es va presentar per part de la Parròquia de Vilassar deia: “Senyora de Montserrat, cenacle de la pregària i de la cultura Catalana, que teniu la vostra Santíssima Muntanya voltada d’oliveres, signe de pau i d’amor, aconseguiu pels Pobles de Catalunya i pels de tot el Món, una Pau cristiana i perpètua.”
Una pregària molt profunda, plena de sentiment i emotiva.

Finalment, tots junts vàrem cantar El Virolai  i vam iniciar la tornada cap a casa.

Tal com diu el Papa Francesc i seguint les seves indicacions per aquest Any Sant de la Misericòrdia, ”que aquest camí de pujar a la muntanya per visitar la Mare de Déu, serveixi també per fer un camí de conversió, de canvi en les nostres vides.”