23 de jul. 2018

Acampada de famílies Fent Amics a Planoles

Un any més, i ja en són tres, va tenir lloc l’Acampada de Famílies de FENT AMICS de la Parròquia.

Un grup de famílies, algunes per primera vegada, ens trobàvem a Planoles el divendres a la tarda. Arribats, comencem a muntar les tendes i d’altres a instal·lar-se a les habitacions de la casa. Ja al vespre-nit ens trobem tots plegats a la taula per sopar. Anem escalfant motors del que acabarà sent un cap de setmana inoblidable. Després de sopar fent una mica de gresca amb les guitarres i anem a dormir.

L’endemà al matí ens llevem ben aviat i ens trobem per parar la taula de l’esmorzar. El nostre súper-intendent ja havia anat a buscar el pa del dia a Ribes de Freser. Mentre uns preparen la taula de l’esmorzar els altres, grans, joves i també petits,  preparen els entrepans del dinar de l’excursió: cinquanta entrepans! Però entre tots, com una gran família, van estar fent en un tres i no res.

Després d’esmorzar i ja equipats amb les motxilles posem rumb al Refugi de Pla de Prats aprop del poble de Campelles. Des d’allà comencem l’excursió que ens porta, no sense alguna dificultat de geolocalització, per uns entorns d’alta muntanya, amb un verd i uns colors incomparables. A més la caminada ens regala unes vistes a cims com el Puigmal, Pic del Segre, Finestrelles o fins i tot veiem el Bastiments i el Pic de la Dona. Arribats de nou al refugi, dinem els entrepans asseguts a la gespa i a l’ombra d’uns enormes pins. Futbol, converses de sobretaula i fins i tot alguna migdiada és el que segueix l’estona del dinar.

Tornem a la casa i després de la merescuda piscina el grup dels joves del KtClub fan de monitors per la resta de nens i nenes i organitzen una tarda de jocs fins l’hora de sopar. I després del sopar, en trobem tots plegats per cantar amb les guitarres, explicar acudits o veure un espectacle de ball que havien preparat els menuts. Ja era gairebé mitja nit que decidim que és hora de plegar i joves i canalla encara els queda energia per fer un joc de nit. Els grans aprofitem per contemplar la meravella de les constel·lacions que les nits et regala en aquesta època de l’any a la muntanya.

Diumenge ens llevem una mica més tard i després de l’esmorzar ens organitzem per grups: uns preparant la missa, recollint llenya, encenent la llar de foc per coure les botifarres, fent l’all i oli, preparant la mise en place del dinar, etc. En aquell moment ja ha arribat tot el grup que puja el diumenge i ja som una gran colla. Ara si, ja hi som tots i Planoles ja podia tremolar!

Un any més celebrem la missa en un entorn incomparable. Un altar de pedra enmig d’una clariana rodejat d’arbres. I posem el llaç de la comunió d’aquesta acampada. Tot seguit el dinar de germanor i a les noves incorporacions els ensenyem el que és ja una tradició: la cançó de Epo i tai tai e.

És hora de recollir, netejar foto final de família i acomiadar-nos fins la propera!
Des d’aquí agraïm a totes i tots els que vau venir, als que volíeu venir però no vau poder, al Xevi i el seu esperit de servei generós perquè no falti mai res a taula i també als joves que van fer de monitors dels més menuts.