28 d’abr. 2021

“Llavors vaig trobar el que em faltava....”

 


Els joves en aquesta etapa tan important de la nostra vida de formació i transformació, sovint veiem com se’ns plantegen un seguit de dubtes i dilemes que ens fan preguntar-nos qui som i quin és el camí que volem emprendre en la vida futura per formar-nos com a persones i servir a la societat.

Feia temps que notava un buit, ja que sentia que em faltava quelcom que no es podia omplir amb coses materials. Fa uns anys vaig començar a intuir que el meu camí era seguir a Crist. Llavors vaig trobar el que em faltava i tal com va dir el novel·lista CS Lewis, “crec en el cristianisme com crec que el sol surt al matí: no només perquè ho veig, sinó perquè a través d’ell ho veig tot”.

Vaig arribar a la conclusió després d’uns anys que havia d’entrar a formar part de la comunitat cristiana. És per això que fa uns mesos vaig iniciar el catecumenat. En aquest llarg i intens procés vàrem anar a un seguit de recessos, xerrades i catequesi que ens van fer créixer de manera espiritual.

D’aquesta manera es va anar acostant el moment tan esperat que arribà el passat 3 d’abril, dia de la Vetlla Pasqual, en què se celebra la nit Santa de la Resurrecció del Senyor. En aquesta nit tan especial vaig rebre el baptisme, la comunió i la confirmació de la mà del bisbe de Barcelona Xavier Vilanova i amb l’acompanyament de la meva família i de la resta de l’Església del meu poble. Amb aquesta cerimònia es va fer efectiva la meva entrada a la comunitat cristiana a la qual espero humilment poder fer aportacions.

Per últim m’agradaria acabar aquestes línies agraint molt sincerament l’acollida i l’acompanyament rebut en tot moment per part de la Parròquia i molt especialment la Teresa, l'Àngels i mossèn Josep Lluís, que m’han fet sentir que formo veritablement part d’una nova família que m’ha acollit amb els braços oberts.

Anna Viñes